AM 531 kHz
Mat Nieuwenhoven
2018-03-28 11:20:30 UTC
Hoi,

Ik hoor sinds half februari op AM 531 kHz (omgeving Utrecht en
Hilversum) een vrij duidelijke (ook overdag) zender die in morse
idere 10 seconden langzaam FED uitzond. Ik hoor hem niet op een
wereldontvanger in huis. Enig idee wat dat is?

Mat Nieuwenhoven
j***@gmail.com
2020-04-09 17:14:02 UTC
16 maart 2018 :
Ontvang ik over de auto radio, op AM1 531Khz, ook een morse.
De morse omschrijft "UID" wat staat voor "User IDentification".
Mijn lokatie op dat moment, is aan het Zuidelijk Havenhoofd in Scheveningen Den Haag. Dus aannemelijk dat dit met de Kustwacht te maken heeft.

Het bericht waar ik op reageer, heeft de ontvanger in de buurt van een Legerbasis, zijn morse ontvangen.

Deze open morse frequenties, worden gebruikt in nood door overheids instanties en als andere communicatie middelen, niet meer mogelijk zijn.

Meer info over deze frequenties, gebruikers en morse codes gevraagt.

Mvg.